November 11, 2009

Lõheconfit ja läätsesalat


Viimasel ajal on mind haaranud erinevate kalaroogade valmistamise vaimustus. Tegin neid järjest mitmeid. Nii mitmeid, et mu armas tütar, avaldas arvamust, et kui ma nendega vahet ei tee kasvavad tal suurest kalasöömisest soomused selga ja uimed külge.
Inspiratsiooni ammutasin soomlaste Gloria Ruoka & Viini viimasest numbrist. Kõige muljetavaldavam oli neist siiski madalal kuumusel oliivõlis valmistatud lõhe. Kala küpseb ainult 75 kraadises ahjus kuni 38 kraadini (kala sisetemperatuur). Külmkapi külma kala küpsemiseks kulub selleks 40 minutit.
Lõhe on kergelt leige ja suussulavalt pehme, läätsesalat sibulatega loob suurepärase koosluse. Olen tänaseks seda rooga teinud juba paaril korral, lihtne ja imeline. Liinagi on oma blogis seda retsepti mõnusalt kirjeldanud ja vaimustust avaldanud.

500 g lõhefileed
2 spl jämedat meresoola
valget pipart
1 tl suhkrut
1 sidrun
2 dl oliivõli

Lõika kala u 2cm laiusteks tükkideks. Sega sool, suhkur ja pipar omavahel ja maitsesta kala seguga. Lase kalal külmkapis maitsestuda tund kuni kolm. Pühi paberiga maha soolaterad ja aseta kala ahjuvormi võimalikult tihedalt. Säti kala peale sidrunilõigud ja kalla üle oliivõliga. Õli peab kala täielikult katma. Mul oli üsna väike vorm ja sain hakkama 1 dl õliga. Küpseta 75 kraadises ahjus 40 minutit.

Läätsesalat

2 dl punaseid läätsesid
1 punanae sibul
peotäis värsket spinatit

Laimikaste

1 laimi mahl ja riivitud koor
3 spl kala küpsetamiseks kasutatud oliivõlist
soola
1 tl suhkrut
musta pipart veskist

Keeda läätsed pehmeks(8- 10 minutit). Jahuta. Haki sibul. Sega omavahel läätsed, sibul ja spinat.
Ühenda kastme komponendid omavahel ja vala salatile. Tõsta valmis kala salatile.

4 comments:

  1. Kui mul Liina juures see jäi hooga kummitama, siin nüüd lõppkokkuvõttes ajab vägisi turule (kusjuures teisipäeval kui kalaturul käisin, siis isegi neil oli punast kala kahes kohas müügil).

    ReplyDelete
  2. Minul läks roog juba teist korda aia taha. Esimesel korral soolane ,teisel küpses üle. Täielik läbikukkumine. Aga alla ma ei anna, lähen uuele katsele.

    ReplyDelete
  3. näed sa said isegi valmis roa pildile - ongi puhas rõõm :-)
    mul tulid ka nii ilusad pildid, aga kõige paremat otsides kustutasin kõik korraga ära :-(

    ReplyDelete
  4. Ma tegin ka seda eelmisel nädalal (või oli see nüüd juba üle-eelmisel) ja siiamaani meespool õhkab, et no küll oli hea roog :)

    ReplyDelete