October 18, 2011

Maapirnirisoto kanamaksaga


Maapirni lummuses olen ma juba hea mitu aastat. Alati, kui need mugulad mu vaatevälja satuvad nõksatab minu sees miski ja ma topin koti ahnelt täis. Seega on mul need viljad sügis-talvel pea alati käepärast võtta. Värsket Ruoka & Viinit sirvides ei jõudnudki ma ajakirja lõpuni lapata, asusin kohe askeldama. Lubatud oli elu parimat risotot ja nii ka läks. Sametpehme kergelt pähklise maitsega risoto võitis hetkega mu südame ja hullutas maitsemeeled. Koos kanamaksaga suurepärane duo.



Esmalt valmista maapirnipüree

1 sibul
5 maapirni mugulat
1 spl õli
2 spl võid
3 dl vett

Koori maapirnid. Jah see on üsna vaevaline, kuid heast juurviljakoorijast võib abi olla. Haki sibul ja tükelda maapirn. Kuumuta poti põhjas õlis maapirni kuubikuid, kuni need muutuvad kuldpruunideks. Lisa sibul ja või ning kuumuta veel veidi. Vala peale vesi ja keeda umbes 10 minutit kuni maapirnid on pehmed. Surista sauseguriga püreeks.

Kuna maapirnipüree talub hästi sügavkülmutamist, võid valmistada korraga topeltkoguse püreed.



Risoto

2 sibulat
3 küüslauguküünt
õli
3 dl risotoriisi
1 dl valget veini
6 dl juurviljapuljongit

3 dl maapirnipüreed
riivitud parmesaani
soola
2 tl sidrunimahla

Haki sibul ja küüslauk. Kuumuta neid poti põhjas kuumas õlis mõned minutid. Lisa risotoriis ja kuumuta veel mõned minutid, kuni riis muutub klaasjaks. Lisa vein ja lase sellel imenduda riisi. Hakka kulbitäis haaval lisama puljongit ja lisa järgmine ikka alles siis, kui eelmine on imendunud. Sega. Lase riisil küpseda umbes 20 minutit, kuni see on pea aegu küps (al dente). Lisa vajadusel vedelikku, risoto peaks olema pigem vedelama kontsistensiga. Lõpuks lisa maapirnipüree, maitsesta vajadusel soolaga ja lisa sidrunimahl. Serveerimisel raputa peale riivitud parmesani.

Mina serveerisin risotot kergelt praetud kanamaksaga. Selleks leotasin maksa enne veidi piimas, vajutasin majapidamispaberiga kuivaks ja paneerisin kergelt jahus. Praadisin paar minutit kummaltki poolt võis.

6 comments:

  1. Mmmm, maapirn on minugi lemmik köögiviljadest. Ja maapirnirisoto on väga maitsev :)

    ReplyDelete
  2. Minagi maapirnirisoto fänn (NN kokaraamatus on isegi retsept, veidi teistsugune) ja maapirniretsepte seal R&V ajakirjas nägin ka - see maapirnipüree tegemine ja siis kasutamine eri retseptides tundus väga vahva. Silvena Rowe'i viimases raamatus jäid aga silma maapirnihummus ja üks eriti põnev maapirnisupp..

    ReplyDelete
  3. Maapirn on mul täiesti avastamata tegelane. Kui sellest kahvatust kujust saab niipalju head kõneleda, siis paistab ja loodan, et saavad ka mul head hetked selle mugula seltsis olema.

    ReplyDelete
  4. Tore kuulda, Zoozi!
    Oi, Marju sa ei kahetse, kui seda kahvatud tegelast proovid. Välja näeb ta jah selline hale, aga maitse on taevalik. Pille, mul on ka R&V teised retseptid kripeldamas. Maapirnihummus, kõlab hästi ja ehk tutvustad seda suppigi millalgi lähemalt, jään ootele:)

    ReplyDelete
  5. Maapirn on tõesti juba mitu sügist tekitanud sellist värinat nagu spargel kevadeti..


    Kristel

    ReplyDelete
  6. Mina olen ka maapirni fänniklubi üks kindel liige. SEdavõrd hõrk, magus-mahlane vili ja kui vähegi infot otsida, siis ka kasulikkuse poolest köögivili nr 1. Kellele ja milleks veel kartulit?
    See risoto läheb kindlasti proovimisele ja miks mitte ka orsotona maapirni vormistada.
    Piret - kogu reportaaž maapirni teemal on taaskord kaunis ja talumatut isuäratav, nagu siin blogis juba tavaks on saanud :)

    ReplyDelete