December 28, 2012

Punane kapsas




Kui pühad kestavad nii kaua, muutuvad argipäevad harulduseks ja tasapisi hakkad rutiini taga igatsema. Eks ole kummaline?
Tegelikult pole mul pikkade pühade vastu vähimatki. Ma väga armastan neid aastalõpu loetud päevi. Ja olgu need siis töised või puhkepäevad, omamoodi eriline fluidum on neis kõigis ja argised pole neist enamasti ükski. Ehkki jõuluroad hakkavad ennast juba ammendama, ei isuta veel tavalised argiroad, aga veidi kergema toiduvaliku poole tahaks piiluda küll. Kapsas ja kartul kõlab piisavalt igapäevaselt.  Samas jällegi kartulivorstid ja punane kapsas annab just sellise, ühelt peolt teisele ülemineku roa välja:)
Tunnistan ausalt, et kartulivorstidest kuulsin mina alles paar jõulu tagasi. Pole aimugi, kuidas see minust sellise kaarega mööda on käinud. Aga ega need vorstid väga levinud olegi. Ülle on siin hoolikalt jälgi ajanud. Minul pole olnud kannatust vorstitegu ise ette võtta.  Ma sean sammud Sadamaturule ja need ilusad pontsakad vorstid, mis ma sealt toon küpsetan ahjus kaunilt kuldseks. Köömned seal vorstis panevad veel i-le  maitseka täpi ja kõrvale passib õunamahlas hautatud punane kapsas. Selle poole tunniga, mis vorstid ahjus särisevad, saab kapsad parajalt pehmeks, kui jääbki veidi krõmps, seda parem. Supermaitsev kooslus igatahes.



500 g punast kapsast
250 ml õunamahla
2 spl pruuni roosuhkrut
1 spl palsamiäädikat
soola

Riivi kapsas köögikombaini abiga peeneks. Pane potti koos õunamahlaga ja lisa suhkur. Hauta tasasel tulel, kuni kapsas on pehme. Maitsesta lõpus palsamiäädikaga.



No comments:

Post a Comment