December 12, 2013

Kõrvitsamüsli


Miks peaks ülepea poest müslit ostma, kui seda on nii mõnus ja eriliselt lihtne ise teha. Ekstra mõnus on, et oma müsli portsu saab kokku panna just oma tahtmise järgi ja kõik komponendid seal sees on just need kõige lemmikumad.  Kunagi, kui ma veel üsna saamatu köögis olin:), ostsin ma ikka seda poemüslit ka ja tundus teine täitsa ok. Aga vot arumaeisaa, miks pea igas müslis peavad  sees olema rosinad? Muidu on need krimpsus viinamarjad ju toredad ja kõlbavad  süüa küll, mõnes soolases liharoas ma lausa jumaldan neid pisikese magusa nüansi andmise eest, aga vot müslis ei või ma neid nätskeid tegelasi seedida, alati nokin kõik ükshaaval välja.  Õnneks on  see juba ammu minevik, kus ma hommikuti oma müsli kallal harvendustööd teen.  Minu müslipurk on täis krõbedat, seemnetest ja pähklitest pungitavat puru ja isegi hallid hommikud on ilusad. Hetkel on mul kuldsed hommikud, sest minu lemmik on sel talvehakul kõrvitsamüsli. 

Müsli tegemisel pole toorainekogused ülepea olulised kõik pannakse kokku tunde järgi. Kõrvitsapüree tuleks siiski enne valmis teha, kui just külmkapis mõnd purgikest ootamas pole. Püree tegemiseks peaks seemnetest puhastaud kõrvitsalõigud laduma ahjuplaadile, koor võib jääda külge.  Pärast 20-30 minutilist röstimist saab koore kerge vaevaga lahti harutada ja viljaliha sauseguriga püreeks suristada. Jälgima peab, et püreed siiski mitte liiga ohtralt kaerahelveste ja seemnete seltsi ei satu. Selline kerge niisutamine koos siirupiga annab paraja tulemuse.

                            täisterakaerahelbeid

 kõrvitsapüreed 
vahtrasiirupit
kõrvitsaseemneid
linaseemneid
pekanipähkleid
metspähkleid 
päevalilleseemneid 
chia seemneid
kaneeli
pomerantsi
vanilliekstrakti
riivitud muskaatpähklit

 Pane ahi soojenema 200-le kraadile. Sega kausis seemned, kaerahelbed ja maitseained, lisa hakitud pähklid. Vala juurde kõrvitsapüree ja vahtrasiirup. Sega hoolega. Vala segu küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile õhukese kihina ja rösti 20-30 minutit, kuni  see muutub krõbedaks. Aeg-ajalt sega, nii toimub röstimine ühtlasemalt. Ahjust välja võttes võib müsli olla veel veidi pehme, kuid jahtudes muutub see ilusti krõbedaks. Serveeri marjade või puuviljade ja paksu Kreeka jogurtiga


No comments:

Post a Comment