November 18, 2009

Barcelonas turul

Seekord lennutas kallis kaasa mind sünnipäevakingiks turule, Barcelonasse. Võib öelda, ka et käisime Barcelonas kohtingul, kuna tulime eri suundadest, et veeta nädalalõpp selles kaunis linnas. Juba lennukis, kui pealpool pilvi päike ennast näitas tundsin suurt kergendust, ta on siiski olemas. Siin hallis ja pimedas läheb alatasa meelest, kui ilus ja soe päike on.
Otsustasime seekord hotellis peatumise asemel üürida korteri kesklinnas Rambla ja turu vahetus läheduses. Netist potensiaalse apartmendi pilte takseerides, otsustasin kindlasti vähemalt ühe õhtusöögi ise turult soetatu kraamiga valmistada. Paraku napsati see inspireeriva interjööriga korter meie nina alt, pidime leppima tagasihoidlikumaga. Ei, ega seal midagi viga ei olnud, modernne ja lakooniline, vanade müüride vahele sobitatud pesake. Kuid otsustasin, et see pole ümbrus, kus tahaksin nii pikalt olla (terve õhtusöögi aja), kui vaid mõne sammu kaugusel on huvitavaid ja põnevaid restorane, milles pakutavat tahan proovida. Kokkamise jätsin kodukööki ja läksime maitsealmuste jahile.

Otsejoones turule. Ringkäik turul oli elevusttekitav. Lookas letid mereandide ja värske kalaga, vaatamata hilisele pealelõunale oli kauplejaid üsna rohkesti ja elu kees. Tekkis tahtmine maitsta ja proovida kõike. Õnneks oli see võimalus siinsamas. Letidevahel oli mitmeid söögikohti, kitsale pinnale pressitud kipakate toolide ja lauadadega, kus vaba kohta naljalt ei leidunud. Mõningase kohaltammumise järel leidsime ka istekohad ja seadsime ennast kiirelt paika. Vaatamata tagasihoidlikule ümbrusele oli toit ülimaitsev ja värske. Hellitasime end värskete austrite, mereandide ja cavaga. Kõõlusin veel pikalt turulettide vahel tahtmine kaasa lasta pakkida kõike ahvatlevat.

Meie üürikorter asus Rambla vahetus läheduses kitsal põiktänaval, ümber nurga kõrvaltänav on tuntud ka šokolaaditänavana. Seal on vaheldumisi antiigi ja kunstipoodidega šokolaadikohvikud ja poekesed, millest on raske sirge seljaga mööda kõndida. Lubasime endale ebatervisliku hommikusöögi tassi sulašokolaadiga, millesse värsket croissanti kastes tundus elu magus ja algav päev paljulubav.

Kaugeltki kõik söögikohad pole hiilgavad Ramblal, või just nimelt seal pole hiilgavaid. Selleks, et neid paremaid leida peab kodutöö tehtud olema. Õnneks armas abikaasa on suurepärane selles vallas ja nii õnnestus meil kohad saada Commerc 24 nimelisse kohta. Kaks viimast ja baarileti äärde ning paar korda helistati üle ning uuriti, ega me pole ümber mõelnud. Õhtusöök algas hispaanialikult hilja, restoran avati 20.30 . Pärast jalutuskäiku laupäevaselt kihavas suurlinnas, jõuame kohale esimeste külalistena ja saame baarileti ääres valida parimad kohad, vaatega avatud köögile. Ruum on hubane. Tumedad seinad, kirgas punane ja kollane. Erikujulised toolid ja kõrged lauad, sambad ruumi kaunistamas, taustaks ooperiaariad. Teenindus sujuv ja laitmatu, köögist kostab kiiret klõbistamist ja nõudliku pealiku hüüdeid ning käske. Menüü koosneb tapastest. kõiki roogasid on võimalik tellida ka tavaportsionitena, valime seitsmekäigulise tapase menüü ja jääme huviga ootele. Peale nelja erineva oliivõli tutvustamist pakub kelner ka värskeid trühvleid, mis just õnnestunud hankida, lisakäiguna ja ahvatleb hurmavalt lõhnavat purki lauale sättides. Trühvliaroomist uimane nõuan kohe lisakäiku, hiljem arvet makstes on mu uimasus asendunud imestusega. Tuleb tunnistada, et see oli väga osav müügitrikk ja mina lihtne saak, kes kohe liimile läks. Trühvlite juures meeldibki mulle enam aroom, kui maitse, oleks piisanud ka nuusutamiset:)
Peale trühvlitrikki oli aga kõik muu suurepärane. Maitsed jumalikud, puhtad ja selged, mis peamine, ühele taldrikule polnud kuhjatud liiga paju erinevaid maitseid. Ei mingeid liialdusi ega peenutsemist.
Seal baarileti ääres istudes tekib iseenesest võrdlus hommikuse omletisöömisega turuleti ääres. Vorm on erinev, kuid samasugune pühendumus toiduvalmistamisel ja värske valitud tooraine.
Enne kojulendu jooksen veel turult läbi, et haarata kaasa tükike foie gras'd. Peale maandumist koduköögis pruunistan seda pannil kergelt, kergelt lisaks veel paar õunaviilu ja mõnulen edasi Barcelona päike südames ning hõrk maitse suus.